Przeprowadzane przez firmy oraz osoby prywatne pozycjonowanie stron wiąże się z systematycznym i rozciągniętym w czasie poprawianiem pozycji strony umieszczonej w internecie. Pozycjonując witrynę, pomagamy sobie znaleźć większe grono odbiorców dla informacji, usług czy produktów, a jednocześnie pomagamy też innym wyszukać wymienione wyżej składowe. Internet stanowi doskonałe środowisko dla wszystkich pasjonujących się marketingiem. Można przenieść w wirtualną przestrzeń całokształt prowadzonych interesów i wychodzić na tym lepiej, niż przy posługiwaniu się wyłącznie tradycyjnymi, sprawdzonymi metodami. Ponieważ pozycjonowanie stron wymaga pewnych umiejętności i wprawy, w sytuacjach, kiedy zależy nam na wyniku, warto poprosić o pomoc doświadczonych specjalistów lub całe firmy. Zadanie jest długometrażowe i warto to uwzględnić podczas planowania. Witryna naszego przedsiębiorstwa czy w ogóle jakakolwiek witryna, na której nam zależy, musi znajdować się jak najwyżej i przez to najbliżej potencjalnego odbiorcy. Dlatego prowadzone jest pozycjonowanie stron, a także szereg innych działań, takich jak optymalizacja kodu, dokładne opisywanie zawartości, debugowanie, usuwanie błędnych lub niepotrzebnych elementów.