Małe dzieci są bardzo podatne na wpływy reklamy, oglądają je jak bajkę, czy dobry film i traktują poważnie zawarty w nich przekaz. Dopiero starsze pociechy są w stanie ocenić do kogo skierowana jest reklama, co im się podoba, a co nie. Rodzice bardzo często ulegają namowom dzieci i dokonują zakupu reklamowanego produktu. W ten sposób reklama oddziałuje pośrednio na konsumenta poprzez jego dzieci. Często z powodu błędnego przekazu reklamowego dochodzi do nieporozumień miedzy rodzicami, a dziećmi, ponieważ najczęściej w reklamach kierowanych właśnie do najmłodszych dużo jest nieścisłości, czy wręcz zafałszowanych informacji. Dziecko nie ma świadomości jakimi prawami rządzi się reklama i dlatego łatwo ulega sugestiom. Najczęściej reklamy emitowane są w sąsiedztwie bajek dla dzieci, a dotyczą np. zabawek, słodyczy, czy innego pożywienia bogatego w cukry, konserwanty i tłuszcze, które rzekomo daje siłę i energię. Ponadto reklamowane zabawki wzbudzają pragnienie ich posiadania ponieważ samochody poruszają się, lalki i zwierzęta rozmawiają. Dzieci z łatwością ulegają takim wpływom i pobudzają do zakupu.