Reklamodawców a raczej źródła reklam, które przynoszą największe i podstawowe zyski dla mediów zarówno publicznych jak i komercyjnych. Można ich szukać praktycznie wszędzie począwszy od małych firm nawet jednoosobowych działalności gospodarczych a skończywszy na dużych koncernach czy nawet osobach fizycznych. Każdy, kto ma do zaoferowania jakiś produkt chce wprowadzić na rynek jakąś nową usługę lub chce zareklamować organizowane przez siebie wydarzenie ma możliwość skorzystania z reklamy. Aby zarobić nikt nie zamyka przed żadnym reklamodawcom swoich anten czy tez stron internetowych pod warunkiem, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem i jest realizowane wg określonych form i nie przejawia treści zakazanych. W ten sposób media zarabiają dodatkowe pieniądze a reklamodawcy ukazują swój produkt szerokiej publiczności i są w stanie zrealizować większą ilość zamówień, przez co czerpać większe zyski a to jest głównym zadaniem korzystania z tej formy promocji. Skuteczna reklama równa się większa ilość zamówień.